Friday 9 December 2011

post pertama saya

Assalamualaikum . 
Pertama sekali , saya nak perkenalkan diri dulu .
Nur Shakinah nama diberi . 
Saya baru habis SPM , tapi result tak tau lagi .
Haha seriously takut nie . 

Hari nie 9/12/2011 , saya buat blog ni . 
Actually , saya dah ada blog sebelum ni , tapi sampai sekarang saya taktau apa jadi . hee~ 
Saya tak rajin menulis blog . 
Tapi InsyaAllah blog ni , saya cuba update sekerap mungkin . 
And sebenarnya saya nak jadikan blog ni as diary .
Tapi taktau laa macam mana , sebab memang selalunya saya ni hangat2 tahi ayam jea =='
Sebelum tangan saya giat menaip something yang mungkin akan menyinggung perasaan sesiapa , saya nak mintak maaf siap2 .
Satu hari nanti , maybe ada yang xsuka or benci saya disebabkan blog ni .
Saya betul2 nak mintak maaf . 
Maaf atas kesilapan yang sengaja atau tak sengaja . 
Maaf yea ^^

Saya kat rumah cuti ni .
Sumpah , amat2 bosan . 
Saya takde adik utk diajak bermain . .
And kawan2 kat area rumah (saya tinggal kat Palong Timur) mostly dah tak berapa rapat .
Even sama sekolah rendah , sekarang dah tak rapat .
Yela kan , people changes .
Saya rasa saya yang salah .

Sini , saya nak cerita tentang sejarah sekolah saya .
Tadika saya sekolah kat Tadika Kemas Palong Timur .
Tapi saya dah tak berapa nak ingat situasi dia macam mana .
Ishh , teruk kan saya . cepat sangat lupaa .
Sekolah rendah pulak kat SK Palong Timur 2 .
Masa ni , saya jumpa kawan2 baik yang sangat2 baik .
Zaman masing2 suci takde dosa lagi kann .
Friendship tulus , suci sangat .
Sampai sekarang saya still mencari frienship yang suci macam tu .
Even ada gaduh2 , tapi , entahlah .

Then , saya bersekolah kat SMK Palong Timur 3 hari .
Masa tu , semua happy lagi and rapat coz ada kawan2 sekolah rendah .
And masuk SMK Seri Kenangan sampai awal tahun form4 .
Kat kenangan , macam2 kenangan adaa .
Haha macam tak percaya jea yang saya ni dulu nakal + ngade2 sikit .
Bukan kesayangan cikgu laa .
So , saya takde 'kipas2' cikgu . haha

And lepas tu , saya masuk SM Sains Muar .
Firstly , saya macam nak demam lah jugak .
Culture shock mungkin .
Seriously , saya tak suka sangat2 sekolah situ mula2 .
Senior2 dorm saya yang amat tinngi 'senioritinya' .
Kawan2 yang masih baru2 kenal , tak ngam lagi , and ntah hape2 je .
Dan tentunya , proses PnP yang sangat2 susah saya nak catch up .
Seriously , saya tension sangat2 .
Haha tapi tu dulu2 .
Lama2 saya dah dapat adapt tempat baru .
Memang tak dapat lupa lah kenangan kat SAMURA .
Tapi , ada peristiwa pahit yang tak dapat saya lupa masa kat sini .
Yang akhirnya buatkan saya jadi takde feeling nak habiskan zaman persekolahan .
Heee~ sampai di sini lah .
Tapi apa2 pun , semua sekolah bagi saya sama je .
Yang penting , focus on study , semua boleh jadi .
Saya rasa sampai sini dulu pengenalan diri saya . 
Cukup lah kan . kankan ? haha
Take care kepada yang baca .
Yang xbaca pun take care jugak ^^
(ada ke 'pembaca' ? kuikui)
Okay lahh , bubbyeeee <3 <3 <3

No comments:

Post a Comment